Vad händer om det händer?

Jag var iväg till hotellet där väninnan vars hus och hem förlorats i en brand, bor med sina två söner. Tack vare blogg- och twittervänner hade jag samlat ihop tio stora kassar med kläder.

Hon är samlad. Hon har gått igenom en hel del de senaste åren, kanske mer motgångar än vad man har lust att ta höjd för i livet … och hon är samlad. Ihopsamlad i en slags automatik i att det måste gå. Att de måste komma vidare. Och det gör de. De lever liksom.

Det var en värmedyna som brann i soffan i vardagsrummet. Samma dyna som hon hade placerat i sin och sönernas sängar. Och i soffan då. Hon och pojkarna lämnade huset runt 10. Direktlarmet till Securitas för rök gick kl. 12. Sex minuter senare var en väktare där och strax därpå kom brandkåren. Man kan tacka en stjärna för installerat direktlarm.

Husets väggar står kvar. Men allt därinuti har antingen brunnit upp eller smält. En brandman menade att värmen stigit till ca 700-1000 grader vid innertaket. Min väninna hade ägnat tankar åt julpyntet på vinden men det hade smält i sina kartonger. Och vinden har ramlat ner i vardagsrummet.

Hennes berättelse är lång. Och det är svårt att sätta sig in i känslan av att allt man sparat, pyntat, fixat, köpt, ordnat, möblerat … är borta.

Nu flyttar de till ett annat hotell i väntan på att försäkringsbolaget hittar ett boende under det dryga året det förmodligen kommer att ta för att bygga upp huset igen.

- Vad ska jag tänka på nu? frågade hon försäkringsbolaget som inte hade någon checklista för sådant. Men hon avbeställde vatten. Sophämtning känns onödigt så den avbeställdes också. Telefonabonnemanget sades upp med omedelbar verkan. Alla förstod när hon kontaktade de hon försökte komma på att man, när ens hus brunnit upp, bör kontakta. El måste vara kvar men digitaltv kan man ju säga upp, sa försäkringsbolaget.

Så väninnan ringde Boxer.

- Nej nej. Det går inte att säga upp så här. Ni har tecknat avtal till slutet av april och ni har det Stora paketet med massor av kanaler.

Och väninnan som sitter på hotell och försöker få saneringsfirman att spara de minnen som går att spara, vädjar. Säger att det finns intyg från polis, försäkringsbolag och brandkår. Vår digitalbox har brunnit upp, vi har förlorat allt. Kan ni tänka er att vara flexibla.

Och Boxers kundtjänstmedarbetare går sammanlagt tre vändor till sin chef och det tar åtskilliga dagar innan man kan ”sträcka sig till” att abonnemanget endast skall gälla till sista januari.

- Men vi har ju ingenting. Vi bor inte där för huset finns inte längre. Säger min väninna. Och Boxer menar att de har varit ytterst omtänksamma som sträckt sig till att binda henne till den sista januari. Istället för till den sista april.

- Kan ni då i alla fall skriva om så att jag inte behöver betala för alla de kanaler som jag har i mitt abonnemang … som jag inte kan se?

- Nej nej. Nu har vi varit tillräckligt flexibla. Det här är ytterst ovanligt att vi gör, du får vara nöjd med det här.

Och jag, när jag hör historien, häpnar. Och väninnan berättar om ett tillmötesgående och en förståelse hos samtliga leverantörer av sådant man behöver när man har ett hem visat. Men Boxer vägrar och hänvisar till att hon har tecknat ett avtal.

I väninnans situation, där på hotellet och när jag lämnade henne var hon och sönerna på väg till resterna av huset för att rädda de minnen de eventuellt kunde hitta, då behöver man förståelse och flexibilitet från ett företag med vilka man tecknat avtal.

Skämmes Boxer. Det är människor ni har att göra med. Ingenting annat. Och vet ni inte om att liv är bräckliga och att människors situation abrupt kan förändras då vet ni heller inte att ni har med individer att göra.

Men hur kan en värmedyna bara sådär fatta eld? En sådan värmedyna som många av oss har i sängen för att det är himla kallt vid fotänden eller i soffan för att det är skönt när det blir kyligt framåt kvällen.

- Det händer hela tiden, säger försäkringsbolag och brandkår till väninnan, men den är S-märkt så den är ju ”godkänd”.

Ändå.

På någon timme fattade den eld och i ett vardagsrum fick elden fäste och smälte julpyntet på vinden och slukade möbler och väggar och rum och kök och kläder och la ett tjockt svart sottäcke över det som den inte hann med att ta.

Kläderna som jag körde in på en jättevagn tog hon med upp till hotellrummet. Hon var ställd. Upprepade flera gånger att hon inte visste hur hon skulle tacka alla som skänkt kläder. Och jag sa att det inte behövdes. För när som helst kan något av det värsta hända och då måste man ändå finnas till för de som råkar ut.

Och Boxer? Ni borde nog allra mest få lov att explodera i ett självförmätet moln av avtal och principer och regler.

UPDATE:

Dialogen på twitter är intensiv. Återstår att se vad som händer i det här.
Bloggat om Boxers idioti har Opassande, Jonk, Andreas. Och Mymlan skriver vad de flesta upplever: Skit på dig Boxer.
Flisans inlägg och Abbes Pappas rader.

KOMMENTERA

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

  65 Kommentarer
  1. !

    [...] Boxer, människohatare Image by jonkpirateboy Ur Boxers ordlista: människohatare. Varför? Därför [...]

  2. !

    [...] Image by jonkpirateboy Ur Boxers ordlista: människohatare. Varför? Därför [...]

  3. !

    [...] : BoxerBoxer, människohatare Image by jonkpirateboy Ur Boxers ordlista: människohatare. Varför? DärförJa, bilden är manupilerad This discussion is closed.Ask a New Question Copyright © 2013 V3T [...]

  4. !

    [...] går läste jag på Christina Stiellis blogg om hennes väninna vars hus brunnit ned på grund av ett elfel i en eluppvärmd filt. Kvinnan är [...]

  5. !

    [...] Boxer, människohatare Image by jonkpirateboy Ur Boxers ordlista: människohatare. Varför? Därför [...]

  6. !

    [...] i midnatt. Allt från att mina vänner på detta nätverk har hittat nya jobb, fått rätt mot företag, bytt bil, nytt husdjur, skapat träffpunkter för att träffas och framförallt en otrolig [...]

  7. Daniel skriver:
    !

    Tycker verkligen synd om kvinnan. Har själv just nu ett helvete med Boxer då de lurat på mig ett abonnemang med 24 månaders bindningstid som jag inte kan använda genom falsk marknadsföring. Mina försök att avsluta detta abonnemang har hittils varit omöjligt.

  8. Sas skriver:
    !

    Jag tycker att det är himla märkligt att så många människor uppmärksammade det här med Boxer. Jag vet hur TV och dess avtal ser ut och finner det inte alls konstigt att Boxer inte avslutade abbonemanget på en gång. Jag tror bara att det här ämnet blev uppmärksammat eftersom försäkringsbolaget, som borde vetat bättre än att slänga ur sig något sådant, sade att TVavtalet kunde sägas upp. Därav fick den stackars kvinnan hopp. Tänk er att få känna en gnutta hopp för minsta lilla när ni känner er helt hjälplösa, och sedan går inte planen som tänkt. Då blir vi rasande. Och när hon berättar sin tragiska historia för omgivningen är det självklart att alla lider med henne och dessutom håller med, och därmed blundar för att det egentligen är ett skrivet avtal. Boxen skulle kvinnan fått via sin försäkring då Boxer egentligen står för programkortet. Precis som i ett mobilabbonnemang där vi kunder på eget sätt (men kan med hjälp av operatören) ordna en mobiltelefon och sedan står operatören för tjänster såsom sms och surf.
    Boven tycker jag nästan är försäkringsbolaget som ger den stackars kvinnan falska förhoppningar. De andra bovarna tycker jag är ni som skriver såna barnsliga dumheter om Boxer.

    Det jag tycker är ännu mer märkligt är att elen måste finnas kvar, som kvinnan inte har den minsta användning av. Jag menar, Boxer skulle hon kunna använda om hon lånar ett rum hos en vän eller liknande. Men elen från det nedbrända huset går ju inte att använda på ett enda sätt. I och för sig vet jag inte hur sådant går till, men i mina öron låter det knäppare än att TVbolaget inte går att säga upp.

    I övrigt tycker jag absolut att Boxer gjorde rätt i att säga upp kvinnans avtal, jag tycker fruktansvärt synd om kvinnan i och med det hon gått igenom med sin bostad. Dock tycker jag inte alls speciellt synd om henne över det här med Boxer, men jag tycker att Boxer och de personer som ligger bakom att kvinnan fick säga upp det trots allt ska ha mycket credd för det.

  9. !

    [...] politiker inte bloggar eller twittrar citeras inte de i CNN…. politiker, företag eller kunder som inte twittrar minskar för varje dag att hamna på journalisternas radar. Befinner vi oss i en [...]

  10. !

    [...] lysande exempel är Christina Stielli som för några veckor sedan skrev ett upprört inlägg om hur hennes väninna blivit behandlad av digitaltevebolaget Boxer efter att hennes hus brunnit [...]

  11. Martina skriver:
    !

    Man blir sååå arg, minst sagt!
    Förstår de inte vilken fin reklam det skulle vara och hur troligt det är att din vännina skulle återkomma till dem som kund om det hjälpte till med detta.
    Åtminstonde lägga abonemanget vilande tills det finns möjlighet att använda sig av det igen…
    Suck!

  12. !

    [...] Vad händer om det händer? [...]

  13. Christina Stielli skriver:
    !

    Åh. Tack för grattis :) Och glad att du tyckte det var kul att läsa. Ja … så glad att jag nog gråter en skvätt.

  14. Lars Nyqvist skriver:
    !

    Ska man gå tillbaka till alla sina leverantörer och be om att få pengarna tillbaka för produkter man köpt?

    Är det inte sånt här man har försäkringsbolag till? TV-abonnemang köps ofta med någon slags box som man får subventionerad.

  15. !

    [...] Vad händer om det händer? Gripande och upprörande från @stielli om hur ett hem kan försvinna, om ett S-märke som inte betyder Säker och om Boxer som är ett evil-företag. [...]

  16. Business is Business skriver:
    !

    Det här är ju så roligt att läsa. Att Du och din vännina glömde dock bort att nämn i er lilla rant mot Boxer, var att Boxer faktiskt erbjöd henne en ny digital box till värdet på 4500:- samt att byta ut deras samtliga kort.

    Boxer är ett företag, plain and simple. Deras mål är att tjäna pengar. Inte hålla på med charities.

    Att ni väljer att förfalska händelseförloppet, och sen manipulera den svenska folkets svaghet för snyfthistorier är bara avskyvärt och minst sagt pinsamt.

    Dom allmänna avtalen som accepterades när din väninna skrev på avtalet, är till för att skydda både boxer och Kunden. Men ni visar ju nu att med lite tårar och lite manipulation av det svaga svenska psyket att det går att bryta ett avtal. Alltså begå avtalsbrott

    Grattis, ni har nu blivit en god förebild till Sveriges ungdomar. Fäll en liten tår och skriv det sedan på en jävla blogg så får du igen din önskan. Även fast det är ett lagbrott.

    Tack….

  17. Christina Stielli skriver:
    !

    Ja, det var obehagligt hur fort det gick. Tror det är få som vet exakt HUR snabbt det kan gå!

  18. Christina Stielli skriver:
    !

    Ja det var det. Jag ska kolla upp märket på den …

  19. Christina Stielli skriver:
    !

    PRECIS! Exakt så. Det måste vara sjukt dyrt istf att tänka efter före.

  20. Twitter-makt skriver:
    !

    [...] det här blogg-inlägget igår http://blogg.tara.se/christina-stielli/2010/11/06/vad-hander-om-det-hander/ Följderna av att folk på Twitter och bloggar reagerade blev det här [...]

  21. Thomas Tvivlaren skriver:
    !

    Jisses! Har Boxer några kunder kvar efter det här så kan man ju i varje fall hoppas att den chef(er) som varit inblandad(e) i denna jämkning av avtalet sparkas all världens väg.

    Undras hur mycket all uppmärksamhet, negativ sådan, är värd? Undras hur den siffran står sig vid en jämförelse med vad en lite mer human jämkning av avtalet hade kostat…

  22. Emma-Lou skriver:
    !

    Men usch, vad hemskt! Sänder mina tankar till henne. Var det en elektrisk värmedyna som fattade eld?

  23. !

    [...] Vad händer om det händer? Christina Stielli berättar en tråkig historia om hur hennes väninna, vars hus brunnit ner, vägrades bryta sitt avtal med Boxer. Berättelsen spred sig snabbt via sociala medier, och snart kröp Boxer till korset och hävde avtalet. Men hade de gjort det utan upproret på nätet? Knappast. [...]

  24. !

    [...] medier här spelade en avgörande roll, finns det inte mycket positivt i den här historien. Christina Stielli bloggade om hur hennes väninna fått se sitt hus gå upp i lågor. När väninnan ringt runt för att [...]

  25. Lise skriver:
    !

    Fy! Mitt barndomshem brann upp när jag var 14, allt försvann. Det har fått mig att uppskatta minnen väldigt mycket, kopiera foton från släktingar och så. Men man får vara glad att alla klarade sig liksom. Vårt hus brann pga elfel i spisen, det kan verkligen hända vem som helst. Och det går galet fort.

  26. !

    Som många redan sagt, Johan Bobert, det är inte era ”rutiner” ni ska se över, det är era villkor!

    Det borde alltså inte vara informationschefen som svarar på detta, det borde vara den person som ansvarar för att skriva avtalen…

    Hör gärna av dig igen när ni ändrat i avtalen så att ni automatiskt häver avlaten vid dödsfall, stora bränder och kanske även utmätning/inkasso.

  27. !

    [...] This post was mentioned on Twitter by Emil Stenström, Daniel Chow. Daniel Chow said: @nikkelin däremot verkar det som att det löst sig http://bit.ly/9X0faE misstänker att artikel i Expressen också hjälpte. :) [...]

  28. Martin Friberg skriver:
    !

    Fy fan Boxer! Då vet man att man aldrig ska teckna avtal med det skitföretaget då. Tack för upplysningen! Mina tankar finns hos din väninna. Haft haft släkt som upplevt precis samma sak (minus boxer) och jag önskar det inte ens till min värsta fiende.

  29. !

    [...] ett blogginlägg av Christina Stelli (@stielli) som heter Vad om händer det händer? berättar hon om en vännina som förlorat sin bostad i en brand. För att minimera kostnader [...]

  30. Benny Eriksson skriver:
    !

    Det känns bra att Boxer inte är min leverantör och aldrig kommer att bli det!!!!

  31. Annelie skriver:
    !

    Jag har hört att Boxer är statligt ägd.
    Såååå..
    Vi kan ju bojkotta det Statligt ägda företaget och övergå till något annat.
    ..ju..

  32. Christina Stielli skriver:
    !

    Expressen menade att detta inte är ovanligt. Att det förekommer även hos andra lev. Men det gör inte saken mer ”okej”. Glad att det kommer upp till diskussion nu. Så hoppas vi på en förändring.

  33. Christina Stielli skriver:
    !

    Boxer: Tack. Men som sagt. Detta hade kunnat undvikas. Den storm ni förmodligen upplever nu hade kunnat undvikas. Med andra förutsättningar för den kundtjänstpersonal som är frontlinjen. Den personal som ska behandla varje individ … som en individ. Det går inte att bortse från de sociala medier som, om någonting inte hanteras ”rättvist” uppstår. Delta. Agera innan. Var proaktiva. Så slipper ni dessa stormar och all bad-will.

  34. anna skriver:
    !

    Är tyvärr inte ett dugg förvånad :( När vi hade probelm med vår dåvarande tv-lev. (Canal Digital) kontaktade vi kommunens konsumentvägledare. Hon hade haft kunder som försökt avslutat ett dödsbo’s avtal men inte lyckats. ”För har du skrivit på för två år så har du”….var svaret de fick. Tillslut löste det sig.
    Hoppas att det gör det för din vännina också.

    Vilken tur att ingen var hemma eller att detta hände när den låg i barnens sängar…

  35. Jessika skriver:
    !

    Det är ju bra att ni har gjort vad ni borde ha gjort från början! Synd att det ska krävas en twitter- och bloggstorm plus en tidning som rotar i det förrän man som företag beter sig lite vettigt.
    Men för väl att hon nu slipper er.

  36. Boxer skriver:
    !

    Vi har nu pratat med Louise och avtalet är avslutat per den sista oktober.
    Jag beklagar verkligen att detta inte gjordes då Louise ringde första gången och att hon inte mötte den empati som man ska kunna förvänta sig. Vi vill ha nöjda kunder och då ska vi vara flexibla när så krävs. Det var vi inte denna gång. Vi ser nu noga över våra rutiner så att något liknande inte upprepas.
    Johan Bobert, informationschef Boxer

  37. Christina Stielli skriver:
    !

    Nej och KOLLA avtalet vad du nu än väljer. Enl Expressens journalist igår kväll var det ofta finstilt uppåt väggarna.

  38. Christina Stielli skriver:
    !

    Ja, värmedynan är den andra historien … och en alldeles egen rubrik i en vaken tidning ;)

  39. Eva skriver:
    !

    Skämes Boxer!
    Flyttar snart till hus, och inte blir det hos Boxer vi kommer att teckna abonnemang, no way!

  40. !

    [...] Vad händer om det händer? [...]

  41. Jerry Nilsson skriver:
    !

    Man borde säga upp boxeravtalet sitt omg och bojkotta boxer. Särskilt när dom visar att pengar går före människovärde. (Just det dom borde skämmes för fan)Beträffande värmedynan så hoppas man att försäkringsbolaget gör en ordentlig utredning med tillverkaren så att ingen fler behöver råka ut för detta.

  42. !

    [...] jag skrev det här inlägget igår, strax efter att jag lämnat väninnan på hotellet, kunde jag inte för mitt liv ana vilken [...]

  43. Christina Stielli skriver:
    !

    Precis. Det är beklagligt att det ska krävas något som för Boxer (i det här fallet)riskerar nå en större massa än den lilla konsument det från början berör. När jag talade med Expressen igår sa journalisten att det verkade vara ngt som återkom ganska ofta, detta med att Boxer låste fast människor vars liv tagit en dramatsik vändning, i avtal.

  44. Christina Stielli skriver:
    !

    Nej det SKA inte gå så långt. Om Boxer nu gör helt om (läs deras kommentar och mitt svar till detsamma) så är det tyvärr ingenting positivt för dem.

  45. Christina Stielli skriver:
    !

    Tack! Boxer har skrivit en liten kommentar här i fältet … Ska lägga ut din länk.

  46. Christina Stielli skriver:
    !

    Du har så rätt. När jag skrev det här ville jag vikta för att få med båda dessa ”fails”. Väninnan fick prata m kvällspressen igår tack vare den här stormen. Det viktigaste för henne var att få ta upp detta med värmedynan. Jag hoppas att hon kunde göra det och att press ser det som en lika sto angelägenhet som alla på twitter och i olika bloggar ser på Boxers agerande.

  47. Magnus skriver:
    !

    Man måste älska den Sociala Webben. Som en digital superhjälte, som kommer till svagas undsättning. Att Boxer agerar felaktigt är inga som helst frågetecken kring, men på tal om bojkott.. Borde du inte yppa varumärke på värmedynan som förstörde hela hennes liv? Borde vi inte också ifrågasätta den ”S-märkning” som dynan fått?

    Att ifrågasätta Boxer i hennes fall är givetvis en självklarhet, men att ifrågasätta de andra två sakerna kan rädda andra människor från att samma sak ska hända dem.

    All min lykka till din väninna.
    Mvh
    Magnus

  48. Jessika skriver:
    !

    Jamen ffs. Har också skrivit inlägg. Har de puddlat vid det här laget?

  49. !

    [...] This post was mentioned on Twitter by JohanHedberg, Victoria Sjöström, Niklas Dahlqvist, Zanna Larmén, Erik Edbladh and others. Erik Edbladh said: RT Jäkligt vekt av Boxer. Igen. Idioter. @stielli: "Boxer kundservice" skriver i kommentarerna på min blogg. http://bit.ly/aedh0V [...]

  50. Judit Burda skriver:
    !

    Tidigare i dag spred jag också informationen från Christinas inlägg på Twitter och Facebook med följande kommentar ”Jag undrar om Boxer även tar betalt av döda som har tecknat avtal?” Nu ser jag att Boxer Kundservice gör en pudel och ber om ursäkt Nu ser jag att Box
    Lika bisarrt. Hoppas på en viralspridning av den oempatiska behandlingen av en kund vars hem brunnit ner. kund vars hem brunnit ner? Lika bisarrt. Hoppas på en viralspridning.” Min förhoppning och den massiva spridningen ledde till att Boxer Kundservice har äntligen gjort en pudel, ber om ursäkt och förhoppningsvis reder ut det hela. Men måste det gå så långt undrar jag. Och vad hade hänt om den drabbade inte haft en varmhjärtad väninna som hade tillräckligt med kraft och mod att driva frågan?

  51. Erik Edbladh skriver:
    !

    Boxer, krävdes det att det skulle bli sak av det hela på nätet innan ni reagerade?! Jag fattar inte hur fan ni vårdar varumärket. Det är stor diskrepans mellan det upplevda och Boxer Robban.

  52. Christina Stielli skriver:
    !

    Ja visst är det helt fel. Käpprätt fel. Men det kan knappast vara ett misstag då väninnan varit i kontakt med er vid fyra olika tillfällen för att vädja. Och fått nej varje gång. Bland annat, som jag skriver, efter att en tjej på kundtjänst i samma samtal sprungit tre ggr till en chef och frågat. Tre gånger. Då kan man knappast kalla det för ett litet misstag ;) Men det ska bli spännande att höra vad som har hänt. Det är – som du märker – en hel del som ni nog behöver förklara för. Och som väntar på lite info i den här soppan.

  53. Vickan skriver:
    !

    Jävlar så uselt Boxer! Skämmes på er!

  54. Christina Stielli skriver:
    !

    Ulrica: Tack :) Redan gjort.

  55. Christina Stielli skriver:
    !

    Linda: Jag bloggade om det här i veckan och har fått in mängder med det viktigaste just nu – kläder, som jag körde dit idag. Och nej, som kundtjänstmedarbetare ska man ha en sådan flexibilitet att man kan göra avsteg. Eller iaf ha en chef som kan göra det. Det är sjukt fel på ledarskap och org när man inte ger en kundtjänstmedarb mer förtroende än att hålla sig till en manual.

  56. Ulrica skriver:
    !

    Ord saknas. Skit på er Boxer. Skämmes! Och nej, vänninan behöver inte tacka, medmänsklighet och omtanke behöver vi alla. Nu var det hennes tur att få lite mer av den varan. Någon annangång kommer hon ge. Ge henne en bamsekram.

  57. Boxer Kundservice skriver:
    !

    Detta verkar ha gått helt fel. Ärendet kommer självklart lösas så fort det går och vi undersöker varför det inte blev rätt första gången och kommer att be om ursäkt

  58. linda skriver:
    !

    Ack, ljuva kundserviceregler.. det är inte roligt att förklara för en gråtande kund att vi inte får bryta hans/hennes avtal för cheferna oavsett personliga tragedier, jag har själv gjort det och det skär i hjärtat! (och det var inte för Boxer, alla bolag har det nog så.. pengamaskiner på chefspositioner) Men till det mest viktiga -precis som Dagens Eko säger tycker jag att du ska skriva ett inlägg när du vet vad familjen behöver så kanske man kan hjälpa till lite :)

  59. !

    [...] This post was mentioned on Twitter by Ingela Hjulfors Berg, Peter Wirhed. Peter Wirhed said: RT @kesomackan: Boxer har inte räknat med Sociala medie tsunamin. Läs @stielli http://bit.ly/9zwMbe & http://bit.ly/db9s2h ( ping @An … [...]

  60. Christina Stielli skriver:
    !

    mumari: Hej fina :) Ja man blir lite lätt upprörd …

  61. mumari skriver:
    !

    *skinkar tankar till din väninna och hennes familj*

    Så arg jag blir när jag läser om Boxer!! Fy, det finns inga ord. Så RUTTET!!

  62. Christina Stielli skriver:
    !

    Dagens Eko: TACK :) Jag vet inte än. Jag tror det viktigaste nu är det vi är kläder och det man går och står i. De bor på hotell tills försäkringsbolaget hittar ett boende för det kommande året medan huset byggs upp igen. Då, när de kommer till ett alt boende (som det så fint heter ;) så kan det kanske komma till pass. Mycket mer än nu. Tack :)

  63. Christina Stielli skriver:
    !

    Malin: Jag kan bara hålla med …

    Petra och Hanna: Ja det är riktigt riktigt skitigt gjort.

  64. Dagens Eko skriver:
    !

    Har nu spridit detta på min Facebook-sida.

    Nu till en annan fråga, med vad kan jag hjälpa denna familj – Husgeråd? Sänglinne? Jag har saker liggandes i skåp och förråd, helt användbara men som inte passar in hos mig och kan säkerligen ordna fram mer hos släkten. Jag vill mer än gärna hjälpa till.

    Hör gärna av dig till min mail eller varför inte, gör ett inlägg här i din blogg!!!

  65. Hanna skriver:
    !

    Helt otroligt. Hennes hem och ovärderliga saker förstörs i en brand och allt Boxer kan tänka på är bindningstiden. Har inte Boxer och kommer aldrig skaffa det heller efter detta. Fy skäms på er Boxer säger jag bara!!

  66. Petra skriver:
    !

    Boxer borde fan skämmas ögonen ur sig!

  67. Malin J skriver:
    !

    Är en ny läsare. Blir så förbannad på boxer. Hjälper till att sprida detta genom min Facebook. Vi är många som håller på din väninna. Hoppas att folk säger upp sina abonemang i protest.Jag hade gjort det om jag haft boxer. Jag hade oxå talat om varför.

  68. Christina Stielli skriver:
    !

    Kesomackan: Tack. Väninnan orkar inte så vi får hjälpas åt ;)

    Abbes pappa: Ja just så. Herregud. Heelt otroligt. En ignorans som är fullständigt oacceptabel.

  69. Abbes pappa skriver:
    !

    Men herregud?! Jag ska säga upp mitt avtal och berätta för dem varför. Hoppas många gör det.

  70. Kesomackan skriver:
    !

    Låter som ett fall för Plus. Mejlar dem.

  71. Christina Stielli skriver:
    !

    Josefine: Jag vet. ELLER så är det direktiv från högre instans och en chef utan mandat att vara flexibel. Och det är minst lika illa.

  72. !

    [...] Läs hela historien här. [...]

  73. Josefine skriver:
    !

    En sådan chef borde inte få jobba med människor, helt sanslöst!

  74. !

    [...] TV. Det är ett så otroligt omänskligt och vidrigt sätt att bedriva affärer så att man baxnar. Läs mer här. var flattr_wp_ver = '0.9.5'; var flattr_uid = '2027'; var flattr_url = [...]

  75. !

    [...] vad det här kostar egentligen för Boxer? var pusha_url = [...]

  76. Christina Stielli skriver:
    !

    Jonas: Det är en helt ny värld för mig. Och henne. Fbolaget sköter sitt (inget konstigt) men så mycket annat som måste fixas. Och i den stunden, i det läget, då behöver varje enskild individ medkänsla. Inte mothugg och förhandlingar …

  77. Christina Stielli skriver:
    !

    Peter: Ja ellerhur?? HUR svårt är det att riva ett avtal och fimpa en signal??

    Janne: Jag vet. Men det visar lite (tkr jag) på hur mkt de värdesätter en enskild individ.

  78. Jonas Lejon skriver:
    !

    Fy vad hemskt. Har nästan varit med om samma sak och allt gick smidigt med försäkringsbolaget, som tur var så var det inte så allvarligt att jag var tvungen att vara i kontakt med andra bolag

  79. !

    [...] hoppas t.ex. att Christina Stiellis inlägg om sin vän som förlorade allt i en brand ska spridas. För att företaget Boxer verkligen inte [...]

  80. Janne skriver:
    !

    Helt otroligt uselt. Tänk om de i stället hade gått henne till mötes och låtit henne slippa bindningstiden, då hade hon kanske valt Boxer igen när det blir dags att på nytt skaffa abonnemang. Vad är chansen att hon gör det nu? Eller någon annan som läst detta.

  81. Peter skriver:
    !

    Jag har inte Boxer och detta medför att jag aldrig tänker bli kund där heller. He-re-gud! Värsta robotfolket.

  82. Christina Stielli skriver:
    !

    Malin: Hon har skinn på näsan trots tårar i ögonen och två söner att ”hålla under armarna” just nu men hon behövde hjälp. Och det ska vi se till att hon får nu … #idioter.

  83. Christina Stielli skriver:
    !

    Anjo: Jag vet. Tjejen på kundtjänst tvingades av min väninna att kolla m sin cherf. Det tog tre vändor innan chefen ”sträckte sig” till att skriva om avtalet till jan. När väninnan bad om att få chefens namn sa tjejen att hon inte kunde lämna ut det … När väninnan bad om att få bli debiterad det mindre programurvalet hänvisades hon till sitt avtal.

  84. Malin Vänersborg skriver:
    !

    Hade jag haft boxer framför mig på mässan hade jag nog f-n skällt eller ifrågasatt, hade jag inte varit ”tvungen” hade jag satt upp mitt boxerabbonemang genast! Jag kan ha köksgrejor i garaget om hon vill ha? Nog inte aktuellt än, och lite långt från Sthlm men ändå. Hoppas de mår så bra de kan trots boxer!

  85. Christina Stielli skriver:
    !

    Jens: Helt sanslöst! Jag häpnade. Trodde hon skämtade med mig när hon sa att hon efter långt om länge fått ok på att de kunde sträcka sig till att skriva om avtalet till jan slut … SUCK. Men nu ska vi se om det inte händer ngt. Tack för sociala medier och samverkan!

  86. Anjo skriver:
    !

    Det är så man häpnar … hur fan kan sådana människor jobba med kundTJÄNST?

  87. !

    [...] This post was mentioned on Twitter by Hanne Klintøe, Andreas Thell, Fredde Marklund, Fredde Marklund, Henrik Löwenhamn and others. Henrik Löwenhamn said: Skämmes Boxer! RT @stielli Väninna med huset som brunnit: http://bit.ly/9n1hID [...]

  88. Jens Rydén skriver:
    !

    På måndag ringer jag Boxer och säger upp abonnemanget. Det borde alla göra. Med den totala brist på empati känns det mer rimligt att ge Boxer en fet smäll än förtroendet att få leverera tv-signal. Tack och lov finns det fler leverantörer.